Shavuos 41b: עדות שאי אתה יכול להזימה בדיני ממון

Speaker:
Ask speaker
Date:
May 14 2020
Length:
16min 4s
Downloads:
0
Views:
113
Comments:
3

Gemara:

Collections: R' Ehrman Shevuos

    More from this:
    Comments
    3 comments
    Leave a Comment
    Title:
    Comment:
    Anonymous: 
    1. Title: ב׳ תירוצים בדרך אפשר
      Author: False == 1 ? Anonymous : Moshe Kesselman &##44;

      Dear Rabbi Ehrman, I listen to some of your Shiurim on YUtorah.org and I love them. I love your style, your clarity and your גאונות Yasher Koach. אולי י׳׳ל בנוגע לקושיא זו: א. מכיון שהעדים מקבלים מלקות הרי בנוגע לדיני ממונות אולי מספיק זה לשוויה עדות שאתה יכול להזימה. וכמפורש בתי׳ הראשון של תוס׳ בתוס׳ הראשון במכות ב׳ א. ב. א׳׳נ י׳׳ל שהכלל אין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין על פיהם הוא רק בדיני נפשות ולא בדיני ממונות. כי הרי עצם הדין ילפי׳ מהפסוק ׳נפש בנפש׳. (חוץ מזה שמנ׳׳ל שהגמר דין צ׳׳ל הגמר דין שאליו כיוונו העדים. אולי מספיק עכ׳׳פ בדיני ממונות שיהיה בכלל פסק דין של הבית דין. ואיזה פס׳׳ד שיהיה מספיק לקיים בהם כאשר זמם) ואשמח לשמוע חוו׳׳ד בזה.

    2. Title: ב׳ תירוצים בדרך אפשר
      Author: False == 1 ? Anonymous : Moshe Kesselman &##44;

      Dear Rabbi Ehrman, I listen to some of your Shiurim on YUtorah.org and I love them. I love your style, your clarity and your גאונות Yasher Koach. אולי י׳׳ל בנוגע לקושיא זו: א. מכיון שהעדים מקבלים מלקות הרי בנוגע לדיני ממונות אולי מספיק זה לשוויה עדות שאתה יכול להזימה. וכמפורש בתי׳ הראשון של תוס׳ בתוס׳ הראשון במכות ב׳ א. ב. א׳׳נ י׳׳ל שהכלל אין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין על פיהם הוא רק בדיני נפשות ולא בדיני ממונות. כי הרי עצם הדין ילפי׳ מהפסוק ׳נפש בנפש׳. (חוץ מזה שמנ׳׳ל שהגמר דין צ׳׳ל הגמר דין שאליו כיוונו העדים. אולי מספיק עכ׳׳פ בדיני ממונות שיהיה בכלל פסק דין של הבית דין. ואיזה פס׳׳ד שיהיה מספיק לקיים בהם כאשר זמם) ואשמח לשמוע חוו׳׳ד בזה.

    3. Title: ב׳ תירוצים בדרך אפשר
      Author: False == 1 ? Anonymous : Moshe Kesselman &##44;

      Dear Rabbi Ehrman, I listen to some of your Shiurim on YUtorah.org and I love them. I love your style, your clarity and your גאונות Yasher Koach. אולי י׳׳ל בנוגע לקושיא זו: א. מכיון שהעדים מקבלים מלקות הרי בנוגע לדיני ממונות אולי מספיק זה לשוויה עדות שאתה יכול להזימה. וכמפורש בתי׳ הראשון של תוס׳ בתוס׳ הראשון במכות ב׳ א. ב. א׳׳נ י׳׳ל שהכלל אין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין על פיהם הוא רק בדיני נפשות ולא בדיני ממונות. כי הרי עצם הדין ילפי׳ מהפסוק ׳נפש בנפש׳. (חוץ מזה שמנ׳׳ל שהגמר דין צ׳׳ל הגמר דין שאליו כיוונו העדים. אולי מספיק עכ׳׳פ בדיני ממונות שיהיה בכלל פסק דין של הבית דין. ואיזה פס׳׳ד שיהיה מספיק לקיים בהם כאשר זמם) ואשמח לשמוע חוו׳׳ד בזה.