Cleveland Wide

Multiple Faces of the Rav

Speaker:
Ask speaker
Date:
Apr 14, 2013
Length:
10 min 58 sec
Downloads:
439
Views:
1606
Comments:
1

Personalities:

More from this:
    Comments
    1 comment
    Leave a Comment
    Title:
    Comment:
    Anonymous: 
    1. Title: תפילין במנחה
      Author: Michael Hellerstein ,

      Shalom RabbiI heard your lesson on tefillin where you said that the custom of the day is not wearing tefillin Mincha My question is why?The greatness of tefillin is very largeAnd the Shulchan Aruch says:מצותן להיותם עליו כל היום, אבל מפני שצריכים גוף נקי שלא יפיח בהם ושלא יסיח דעתו מהם ואין כל אדם יכול לזהר בהם, נהגו שלא להניחם כל היום אלא בשעת תפילה וק״שAnd the Rambamלפיכך צריך אדם להשתדל להיותן עליו כל היום – שמצותן כך היא. אמרו עליו על רב תלמידרבנו הקדוש, שכל ימיו לא ראוהו שהלך ארבע אמות בלא תורה או בלא ציצית או בלא תפיליןבאגרת התשובה (יום א אות ה) כתב רבינו יונה וז"ל: "כל איש ישראל חייב להניח תפילין בשעת התפילה וכו' ומי שאין הדבר נוח לו להניח תפילין בבית הכנסת יניחן בביתו לכה"פ ויקרא פרשה ראשונה של ק"ש וכו'. ומישאינו מניח תפילין יש עליו קרוב לשלוש מאות עונשים בכל שנה" And originally we had to put them all day, it is the purpose in the future worn them every day [even today] but the big Unfortunately we do not do itAnd the reason that we put on tefillin every dayThis is because the period geniuses were not put on tefillin at all from the same concern that we put on tefillin during the day they feared a clean body then got Rav Hai Gaon and went around the world to show that they are wrong and that they eliminate eight commandments so the people made with him a compromise to be with tefillin during any case they must be with a clean bodyAnd since then passed a lot of damage from the nations of the world. And the Jews of Europe put on tefillin at Mincha and in Torah study and even all day.It is true we had done the mitzvah when place only once a day, but if we wanted to just to fulfill the mitzvah would only assume the phylacteries and take them, but we came into this world to do the will of God and the will of God is to us to be with tefillin all day and this we Unfortunately can not doSo at least we assume the time anyway we need to be with a clean body, so we can do the most we can to do the will of God eight commandment from the Torah will not hurt us.In addition, people today whether it be Torah scholars or if it's ordinary people in their Mincha it lax because Mincha did not receive an introduction and it in the middle of the day if people will start to put on tefillin at Mincha their prayer will beCompletely differentAnd if we fear from Iohara:After all, if God forbid someone does not put on tefillin for morning prayers, one of course will wear tefillin at Mincha and not be afraid Lihora, what's the difference? (After all, we are not afraid of people suspecting us, After all we are not looking for dignity)Also I asked to someone ask of the Har Etzion Yeshiva Rabbi Lichtenstein a question and he said there is no IoharaIf you say it is not our custom since After all we can not count on customs that they have no reason with your eyes closed if so why should innovations in Halacha? Why should Halachic inquiry? We were just doing what they did one of his ancestors, but is not it! But every matter, any Halacha should be studied in depth until reaching her conclusion,And you could argue that our rabbis did,I think if explore Halacha and reach the opposite conclusion than our rabbis, the question is on the rabbisYou can not hide behind a the rabbi and saying, 'He will save me if he does i am safe" האדם לעמל יולד ״לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דבר ה׳״וכבר הפליגו בזה גדולי הדור:2) רמב"ם (הל' תפילין פר' ד' הל' כ"ו)-אע"פ שמצותן ללבשן כל היום בשעת תפילה יותר מן הכל… (3) שו"ע (סי' ל"ז סעי' ב')-מצוותן להיותם עליו כל היום אבל מפני שצריכים גוף נקי שלא יפיח בהם ושלא יסיח דעתו מהם ואין כל אדם יכול להיזהר בהם נהגו שלא להניחם כל היום ומ"מ צריך כל אדם ליזהר בהם להיותם עליו בשעת ק"ש ותפילה.(4) מג"א (שם ס"ק ב')-ומ"ע כתב בתשובה שתיקן להניחם שנית במנחה עי"ש (5) אליה רבה (שם ס"ק ב')-… ומ"ע כתב בתשובה שתיקן להניחם שנית במנחה כ"כ מ"א(6) באר היטב (שם ס"ק ג')-ומ"ע כתב שתיקן להניחם שנית במנחה …(7) ברכי יוסף (שם ס"ק ג')-רבים מיראי ה' נהגו ללמוד קצת קודם תפלה או אחר תפלה בתפילין וכן להניחם בתפילת מנחה.(8) ערוך השולחן (שם סעי' ג')-… ע"ש במג"א שהביא מתשובת רמ"ע מפאנו שתיקן להניחם שנית במנחה ואשרי חלקם.(9) באור הלכה (שם ד"ה בשעת קריאת שמע ותפילה)-ומנחם עזריה הרמ"ע מפאנו כתב בתשובה שתיקן להניחם שנית במנחה…(10) כף החיים (שם ס"ק י')-ומ"ע כתב בתשובה סי' ט"ל שצריך להניחם פ"ב בתפילת המנחה והביאו מ"א סק"ב, א"ר אות ב', וכ"כ הברכ"י אות ג' דרבים מיראי ה' נהגו להניחם בתפילת המנחה ומנהג נכון הוא, וכ"כ בשער הכוו' דף נ"ב ע"א שהאר"י ז"ל היה נזהר מאוד לאומרה בטלית ותפילין… (11) ארץ חיים, מנהגי ארץ ישראל (או"ח ל"ז ס"ב)-…כתב הרב ראשית חכמה שער קדושה פרק שישי שנתפשט המנהג בארץ ישראל להניח תפילין במנחה…(12) תיקונים חדשים (רמח"ל) - האידרא קדישא-…ובזמנא דצלותא דמנחה בכל יומא, אתגליא מצחא דא דלתתא בגין לאכפיא קליפין. ובג"כ אצטריך תפילין בצלותא דמנחה, דהא הכי אצטריך לבסמא ההוא…(13) שער הכוונות (האריז"ל) - (מנחה דרוש ב')-מנהגים שיש בתפלת המנחה… גם היה נזהר מאד לאומרה בטלית ותפילין…(14) סדר היום (סדר תפילת מנחה)-"ואם הוא אדם ראוי והגון ראוי שיתעטף בציצית ויניח תפילין גם במנחה… ולמה תיגרע תפילת מנחה … להתפלל אותה דרך עראי שלא בהכנעה וכובד ראש… ולא יאמר איך אעשה דבר שאין כל הקהל עושים אותה… ועל כיוצא בזה אמר התנא ע"ה הוי עז כנמר לעשות רצון אביך שבשמים"(15) ראשית חכמה (שער קדושה פר' ו' אות סג')-ולכן ראוי הוא שכל תפלה תהיה בעטיפת ציצית ותפילין, חוץ מתפלת ערבית, וכבר נתפשט המנהג בארץ ישראל ללבוש תפילין אפילו בתפלת מנחה, וכן ראוי לנהוג… (16) תוצאות חיים (אות פ"א)-… ישתדל להתפלל מנחה בעונתה… ויתפלל אותה בכונה יתרה … ובטלית ובתפילין … (17) של"ה (ריש מסכת חולין)-… ולכן ראוי שכל תפלה תהיה בעטיפת ציצית ותפילין חוץ מתפילת ערבית וכבר נתפשט המנהג בא"י ללבוש תפילין אפילו בתפילת מנחה וכן ראוי לנהוג עכ"ל וכן נוהגים תפוצת ישראל בכל מלכות ישמעאל על-כן צריך ליזהר בזה ועל כיוצא בזה הזהיר יודא בן תימא שיהיה עז כנמר ויעיז פנים נגד המלעיגים ואל ימנע מלעשות המצוה:(18) נתיבות עולם (מהר"ל) (נתיב העבודה - פרק ט')-…אבל מלשון שנקרא תפילין היה נראה שראוי שיהיו התפילין עליו בשעת תפלה אף במנחה כי נקרא תפילין מלשון תפלה, כי התפלה הוא על צרכו וחיותו ובתפילין אמרו (שם מ"ב ע"א) כל המניח תפילין מאריך ימים שנאמר ה' עליהם יחיו, ר"ל כי מאחר שעל ידי תפילין שם ה' נקרא עליו דכתיב וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך וכאשר השם יתברך עליו ראוי אליו החיות דכתיב (דברים ד') ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כלכם היום לכך נקראו תפילין שהם חיותו כמו התפלה, ודבר זה עמוק, ולכך התפילין שייכים אל התפלה.(19) מעשה רב (הגר"א) (אות סג')-… ומתפללין מנחה בטלית ותפילין…(20) מורא באצבע (סי' ג' אות קכ"ה)-יזהר בתפילת מנחה לאומרה בזמנה ובציבור מעוטף בציצת ומעוטר בתפילין…(21) פסקי מהרי"ץ אות יב' (עמ' לב')-…"טוב ונכון להדר ללבוש תפלין במנחה"…(22) יוסף אומץ (אשכנזי) (תצ"א-תצ"ב)-ואם אנו מקילים מלילך עם תפילין כל היום, מפני שאנו מסיחים דעתנו, גם, אין אנו יכולים לשמרם בנקיות, מ"מ בשעת תפלה צריך להיות נקי ושלא יסיח דעתו כמו בתפלת שחרית, אם כן למה תגרע תפלת מנחה לענין תפילין…(23) בן איש חי (ש"ר פר' ויקהל סעי' ו')-… ואשרי האיש הנזהר להתפלל מנחה בתפילין … (24) כף-החיים (סי' רל"ב אות ה') -גם היה האר"י ז"ל נזהר מאוד להתפלל מנחה בטלית ותפילין…(25) תקנות ואזהרות מרבי משה קארדאבירו (רמ"ק)-יז. להזהר להתפלל תפלת מנחה בטלית ותפלין ובחזרה…(26) מנהגים טובים וקדושים מרבי אברהם גאלאנטי-ג. מניחין טלית ותפילין בכל תפלת מנחה כמו בשחרית ונתפשט מנהג זה בכל העם…(27) מנהגים מרבי אברהם הלוי-א. מנהג רוב בעלי תורה יראי שמים שמתפללין מנחה בטלית ותפלין ויחידים מניחים כל היום ואפילו בדרך…(28) תקונים והנהגות ממקובלי צפת-ח. להתפלל תפלת מנחה בטלית ותפלין:(29) עוד שלחו (הנ"ל) שנת של"ז…-א. רוב בעלי תורה ויראי שמים אין מתפללים אלא מעוטרין בטלית ומוכתרין בתפלין, ויש יחידים שמניחים אותם כל היום אפילו בהליכתן בדרך. (30) מנהגים מרבי משה ליריאה-להניח טלית ותפלין במנחה, והמחמירין כל היום. והטעם:א': שמצותן כך היא. ב': שבעודן עליו לבו נמשך ליראת ה' ואהבתו. ג': התקונים כתיבת יד אומרים, כי כל תפלה שאין בה טלית ותפלין אינה מתקבלת מפני שסמאל רודף אחריה ובהיות התפלה בטלית ותפלין אין לו רשות ויכולת עליה. ד': דהתורה והמצוות שאדם עושה בעולם הזה עושין לו מלכות לעולם הבא ומי שאינו מניח תפילין כל היום אינו זוכה לעטרת זהב גדולה שמרדכי יצא מלפני המלך ית'. ששבעים שרים רודפים ומקטרגים תמיד על ישראל שנאמר: "שרים רדפוני חינם". והמניח תפילין בכל תפלה ובכל היום הוא קושר אותם, שנאמר: "לאסור מלכיהם בזיקים". זהו "ואת עורות גדיי העזים הלבישה על ידיו" אלו תפילין של יד, "ועל חלקת צואריו" אלו תפילין של ראש.(31) מנהגים - רבי שלום שרעבי-יח. בכל יום מתפללים תפי' מנחה בטלית ותפילין…michael hellersteinמיכאל הלרשטיין

    Learning on the Marcos and Adina Katz YUTorah site is sponsored today by Michael & Yael Buckstein l'ilui nishmas Raizel Shayna bas Meir Mendel and Yisrael Zvi ben Zev and by the Frenkel and Silberman families in memory of Ephraim ben Yoel, Albert Roer and by Marilyn and Eliot Lauer l'ilui nishmas Dr. Edward Steinberg z"l Yehuda Leib ben Yitzchak Gedalya