Introduction to Kol. Zvi Volume 8

Speaker:
Date:
March 20 2008
Language:
Hebrew
Downloads:
0
Views:
92
Comments:
0
 
מיוחד הוא מצוות קרבן פסח בין שאר מצוות התורה וקרבנותיה. הינו מצוה מיוחדת שהוא מצוות עשה שחייבין על ביטולה כרת (רק מצוות מילה בלבד יש בו אותו דין). לגבי קדשים מצאנו הרבה דינים מיוחדים בקרבן פסח שאין בשום קרבן אחר. אע"פ שכל יחיד ויחיד מביא קרבן פסח מכסף פרטי שלו ה"ז מובא "בכנופיא" – נשחט ביחד בג' כיתות של "קהל עדת ישראל" ונאכל בחבורה. לפי דעה א' אסור לשחוט הפסח על היחיד, יש בו דין שירה מיוחדת בשעת שחיטה, ועוד הרבה דינים מבטאים הרעיון המרכזי של ציבור בקרבן פסח.
אנו מבינים חשיבותו של ה"ציבור" בקרבן פסח על פי הרקע של פסח מצרים. על פי ציווי ה' נוצר כנסת ישראל בליל חמשה עשר בניסן והיה קובע אחד שחקק מי נכלל בכלל ישראל וזה קרבן פסח. מי שעשה פסח (ומל קודם לכן) זכה להיות חלק מהציבור ולצאת ממצרים. הציבור נעשה ונוצר ע"י הצטרפות היחידים בקרבן פסח. לכן בדורות אנו ממשיכים את הקו הזה ומדגישים החשיבות של הציבור. אנו מראים בקרבן הציבורי הכללי הזה השתתפותינו בכנסת ישראל כיחידים שהם חלק מהכלל, בלתי נפרד ממנו. עם מעט זו אפשר להתחיל שנות החגים שיש חשיבות לכל יחיד וכל קרבן דוקא כשהוא מצורף לציבור כולו – אם אין אני לי מי לי, וכשאני לעצמי מה אני (ע"ש בדברי השפת אמת).
מתוך תפיסה זאת אנו שמחים להודות לכל כלל הישיבה שעזרה לנו ואיפשרה לנו להוציא לאור חוברת זו ולשקוד יום יום בדלתותי בהמ"ד.
ראשית כל למרת סוזן וקסנר ולאמה המנוחה מרת בילה וקסנר ע"ה שהסתכלו באספקלריא המאירה וראו צורך לחנך רבנים צעירים של דורנו עם בסיס חזק של התמדה בתורה והדרכה בנושאי רבנות.
אנו מודים לראש הישיבה הרב ר' נחום לאם, שליט"א ולנשיא הישיבה מר ירחמיאל יואל שמנהיגים את מוסדותנו במסירות ונאמנות. יה"ר שהקב"ה יצליח דרכם ויעזרם להמשיך לקדש שם שמים.
תודתנו נתונה להרב ר' זבולון חרל"פ, שליט"א עבור מסירות נפשו לכל תלמידי הישיבה ולר' חיים בראנשטיין נ"י על עזרתו התמידה.
ותשואות חן תן למנהלי ה"מרכז לעתיד היהדות" שאצל הישיבה על כל ההשתדלות שלהם בחינוך שלנו.
ברגשי הוקרה והכרה אנו מודים לראשי הכולל מרן הרב מרדכי וויליג, שליט"א והרב מיכאל רוזנצוייג, שליט"א על הדרכתם והשפעתם על אישיותינו התורנית. השם יאריכו ימים להורות ולחזק אותנו ועוד תלמידים הרבה.
סוף דבר אנו מכירים טובה למשפחותנו שעומדים תמיד לידינו לעזר וסומך.
יה"ר שבקרוב נראה כל ישראל יחד בכנופיא אחת, בביאת גואל צדק ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים.
    More from this:
    Comments
    0 comments
    Leave a Comment
    Title:
    Comment:
    Anonymous: 

    Learning on the Marcos and Adina Katz YUTorah site is sponsored today by Francine Lashinsky and Dr. Alexander & Meryl Weingarten in memory of Rose Lashinsky, Raizel bat Zimel, z"l on the occasion of her yahrzeit on Nissan 14, and in honor of their children, Mark, Michael, Julie, Marnie and Michelle, and in honor of Agam bat Meirav Berger and all of the other hostages and all of the chayalim and by the Goldberg and Mernick Families in loving memory of the yahrzeit of Illean K. Goldberg, Chaya Miriam bas Chanoch