Description
גזלן אומר לנגזל הרי החמץ שלך לפניך על אף שהחמץ אסור בהנאה, ומחדש רב עמיאל שיש הנאה חיובית ויש הנאה שלילית ואין בכך עבירת הנאה מאיסורי הנאה. הרי הגזלן רק פוטר את עצמו מחיוב השבה אך לא נהנה באופן ישיר מהחפץ. לעומת זאת האשה מתקדשת בהנאה שלילת של מחילת מלוה. ומאי שנא.
חמץ שפוטר מחיוב הוא שלילי וסילוק
אך איך נבין את שיטת רבי שמעון שדבר הגורם לממון כממון דמי כיון שאינו אלא מניעת תשלומין וחיוב.
שיטת הרמב"ן לחלק בין תנאי וברירה,
שני חפצים או חפץ אחד
אי הטלת ציצית על הבגד (שלילי) לעומת לבישת הבגד (חיובי) החידוש של ראש ישיבת טעלז
הרא"ש בהמוציא מחבירו וכו בספק קנין
0 comments Leave a Comment